Tunnettu merkkinä laadukkaiden ja kustannustehokkaiden sähköpolkupyörien valmistuksessa, Engwe on suosittu pyöräilijöiden ja ulkoilun harrastajien keskuudessa. Vuonna 2022, Engwe EP-2 pro ja Engwe Engine Pro nousi 10 eniten myydyn sähköpyörän joukkoon Euroopan unionissa. Vaikka ne ovat molemmat varsin kiehtovia sähköpyöriä erinomaisella hinnoittelulla, niiden välillä on eroja. Tässä on artikkeli, jossa vertaillaan niitä rinnakkain.
Molemmat ovat suosittuja fat-fire-sähköpyöriä.
Renkaan koko Engwe EP-2 Pro ja Engwe Engine Pro ovat molemmat 20x4 inchSiksi ne sopivat kaikenlaisille pinnoille. Sähkömoottorin käyttö rasvapyörässä lisää hauskanpitoa valtavasti – voit todella tutkia paikkoja, joissa et olisi aiemmin käynyt, ja moottorin tehostetun tehon ansiosta sinun ei enää tarvitse huolehtia jyrkistä rinteistä. 750 W tehokkaalla harjattomalla moottorilla, molemmat Engwe EP-2 Pro ja Engwe Engine Pro voi kiivetä max. 30 asteen kaltevuus. Huomaathan, että sähköpyörän kiipeilykyky riippuu ajajan painosta ja akun tehosta, joten todellinen enimmäiskiipeilykulma voi olla erilainen.
Suurempi maksiminopeus, pidempi kantama ja nopeampi kiihtyvyys.
Hieman suurempi akun kapasiteetti Engwe Engine Pro yhdessä vahvemman moottorin kanssa, jonka huipputeho on 1000 W, saadaan aikaan suurempi maksiminopeus 5 KM/H, pidempi maksimikantama 10 KM ja hieman nopeampi kiihtyvyys. Erot eivät ole suuria, joten kuuluisa EP-2 Pro on vain hieman isoveljeään jäljessä Engine Pro.
Voittaja: ENGINE PRO
Engwe EP-2 Pro käyttää mekaanista levyjarrujärjestelmää ja Engwe Engine Pro käyttää hydraulista levyjarrujärjestelmää. Molemmissa järjestelmissä on samat olennaiset osat, mutta ne eroavat tekniikan osalta, jolla ne toimivat.
Mekaanisessa jarrussa vipuun kohdistettu voima siirretään yhteen tyynyistä (ei molempiin) kiristetun jarruvaijerin kautta. Hydraulisessa jarrussa vipuun kohdistuva voima siirtyy jarrusatulassa oleviin mäntiin – ja sieltä kahdelle jarrupalalle – nesteen (mineraali- tai synteettinen öljy, jarrun merkistä riippuen) kautta. Tämän nesteen aiheuttaman paineen vuoksi jarrupalat siirtyvät lopulta puristaen levyä ja siten hidastaen pyörän liikettä.
Märässä tai liukkaassa maastossa hydraulinen levyjarrujärjestelmä on parempi.
Syyt ovat:
Hydraulinen levyjarrujärjestelmä on kestävämpi ja helpompi huoltaa.
Jos sähköpyörässäsi on hydraulinen levyjarrujärjestelmä, sinun tarvitsee vain tarkistaa ja huoltaa järjestelmä kerran vuodessa. Ja mekaaninen levyjarru vaatii säännöllisiä säätöjä sen tehon ja modulaation kalibroimiseksi kiristämällä tai löysäämällä kaapelia. Koska jarrupalat kuluvat yleensä nopeammin, niiden kestävyys on rajoitetumpi kuin hydraulisten jarrujen.
Mekaaninen levyjarru on edullisempi
Mekaaninen levyjarrujärjestelmä on lähes puolet hydraulisen levyjarrujärjestelmän hinnasta. Se on yksi syistä miksi Engwe Ep-2 Pro on edullisempi kuin Engwe Engine Pro.
Voittaja: ENGINE PRO
Iskunvaimennusjärjestelmä on olennainen osa maastopyöriä, ne vaimentavat ja vaimentavat iskuimpulsseja varmistaakseen mukavan ajon. Erona on mekaaninen tai hydraulinen laite.
Kuten nimestä käy ilmi, hydraulinen iskunvaimennin toimii hydrauliikan kanssa: iskunvaimentimessa oleva neste pakotetaan virtaamaan rajoitettujen ulostulojen ja venttiilijärjestelmien läpi, mikä synnyttää hydraulista vastusta ja vaimentaa kineettistä energiaa. Tämä on autoissa yleisesti käytetty jousitusjärjestelmä, koska se voi tarjota tasaisemman iskunvaimennuksen ja parantaa mukavuutta.
Engwe Engine Pro on lukittava etuhaarukan jousitus as Engwe EP-2 Pro, ero on, Engwe EP-2 Pro on kovapyrstöinen sähköpyörä, ja Engwe Engine Pro on takajousitus.
Kovapyrstöinen sähköpyörä on tehokkaampi poljettaessa, joten se on nopeampi rinteissä ja tasaisilla poluilla. Ilman ylimääräistä jousitusjärjestelmää paino on kevyempi. Siksi Engwe EP-2 Pro on ihanteellinen sähköpyörä työmatka- ja maastoajoon.
Täysjousitettu sähköpyörä vaimentaa tärinää paremmin ja on mukavampi käyttää kuin kovapyrstöinen maastopyörä. Jos haluat käyttää pyörää usein epätasaisessa ja epätasaisessa maastossa tai jos olet kokenut maastopyöräilijä, on parempi valita Engwe Engine Pro varmistaa mukavuuden, maksimaalisen pidon ja vähentää väsymystä tiellä.
Voittaja: ENGINE PRO
molemmat Engwe EP-2 Pro ja Engwe Engine Pro käytä korkealaatuisia Shimano®-vaihteita, ja Engwe Engine Pro on 1 ylimääräinen vaihde. Enemmän vaihteita mahdollistavat ratsastajille hienostuneen nopeuden vaihtamiskokemuksen ja sopeutumisen kiipeilyyn, liukkaaseen maahan ja erilaisiin maastoihin.
Engwe Engine Pro käyttää päivitettyä moottoria, siksi kun molemmissa on 750 W tehomoottorit, Engwe Engine Pro voi saavuttaa nopeamman maksiminopeuden huipputeholla yli 1000 W. Tässä on huomioitava, että sähköpyörän maksiminopeus riippuu ajajan painosta, akun tehosta ja maastosta, joten sen saavuttama enimmäisnopeus on erilainen eri olosuhteissa.
Voittaja: ENGINE PRO
Vertaa Engwe EP-2 Pro, Engwe Engine Pro siinä on edistyneempi LCD-näyttö, se on monivärinen näyttö ja koko on suurempi. Se on yksityiskohtaisempi nopeusnäytössä, joka näyttää reaaliaikaisen nopeuden, enimmäisnopeuden ja keskinopeuden. Se tukee myös erilaisten parametrien, kuten pyörän halkaisijan, nopeusrajoituksen, akun tehon, PAS-parametriasetuksen jne., asetusta.
Voittaja: ENGINE PRO
Engwe Engine Pro siinä on vahvempi takaistuin, jos kuljetat tavaroita usein sähköpyörälläsi, Engwe Engine Pro on sinulle parempi valinta.
Voittaja: ENGINE PRO
Engwe EP-2 Pro on kustannustehokkaampi valinta, jos ajat sillä työmatkaa ja ei niin intensiivistä maastoajoa. Engwe Engine Pro on suunniteltu sopeutumaan monimutkaisempiin ja monipuolisempiin päällysteisiin ja maastoihin, sen hydraulinen jarrujärjestelmä ja täysi jousitus tarjoavat tasaisemman ja mukavamman pyöräilykokemuksen. Myös budjetti on tärkeä tekijä. Engwe EP-2 PRO tyydyttää useimmat käyttäjät, mutta ilman budjettirajaa ENGWE ENGINE PRO tekee kaiken vain vähän paremmin ja on siksi suositeltavampi vaihtoehto.
Tarkista, mitä muut käyttäjät ajattelevat
Kauppias vilpitön ja ammattimainen vastaus 24 tunnin sisällä viesteihisi upea vahva halaus ja kiitos kaikille
HYVÄ EBIKE. ERITTÄIN RASKAA. OHJEET ARVOTTAMATTOMAT. PYÖRÄN KÄYTTÖ JA TOIMINNOT, KATSI ITSE. SINUN TÄYTYY OTTAA MIHIN NÄPPÄIMET LÄHETÄÄN JA MIHIN NE ON. NÄYTTÖPANEELI ILMAN OHJEITA. SIIRRY YOUTUBEEN KAIKKI TOIMINNOT. HYVÄ MYYJÄ, JA HE PALAUTTAVAT SÄHKÖPOSTILLA SAMANA PÄIVÄNÄ.
Vahva runko ja runko
Kulkee pehmeästi ja tuntuu hyvältä, se kääntää päitä.
Rakennuslaatu näyttää olevan kohdallaan. Yleisilme on melko siisti, kuten mattamusta maali. Myös, kuten pyörät, mag-pyörät. Ehdottomasti kuten hydraulijarrut ja kaksoisjousitus. Muutamat asiat joista en pidä, yksi on istuin. Ohjaustanko on melko kapea verrattuna toiseen sähköpyörääni. Lokasuojan helinä tekee pyöräilystä hieman meluisaa. Eniten pidä siitä, että suorituskyky ei ole aivan sitä mitä sen pitäisi olla 750 W sähköpyörässä. Huippunopeus on vain 35 kilometriä tunnissa ja 45, jos avaat sen. Ei näytä olevan tehokkaampi tai nopeampi kuin 500 W sähköpyöräni. Myös käsikirja oli huono, kun yritettiin selvittää, mitkä parametrit ovat näyttömoduulissa. Tämän pyörän asiakaspalvelu oli OK.
Ostamalla suoraan verkkosivustoltamme takaat uusimman version kaikilla päivityksillä!
1.049€ Lisää ostoskoriin
1.499€ Lisää ostoskoriin
ENGWE EBIKES
ENGWE® Verkkokauppa tarjoaa eksklusiivisia tarjouksia edistyneistä sähköpyöristä kohtuuhintaan. Hyvin varusteltu myymälämme toimittaa sinulle muutamassa päivässä. Tätä verkkosivustoa ylläpitää Euroopan unionin jakelija (ei virallinen verkkosivusto). Luottamuksesi ja uskollisuutesi ENGWE® arvostetaan.
ENGWE EP-2 PRO - 1.049€
Se ei voisi olla parempi paitsi ehkä hydrauliset jarrut. Sanon, että tämä on 5 tähden kone
ENGWE EP-2 PRO - 1.049€
ENGWE EP-2 PRO - 1.049€
Hyvä tuote hieman raskas...akku näyttää lämpenevän hyvin nopeasti
ENGWE EP-2 PRO - 1.049€
Erittäin tyytyväinen siihen, minulla on vielä yksi tilattu, jotta voimme nyt ajaa yhdessä. Pyörä toimitettiin vain 4 päivässä tilauksesta. Bravooo.
ENGWE EP-2 PRO - 1.049€
Muutama päivä ja olen ratsastanut sillä joka ilta. Rakastan sitä toistaiseksi! Helppo asennus. Vain, hyvin pieni valitus, minun piti itse keksiä, kuinka valot laitetaan päälle. Paina ylös-nuolta ja pidä sitä painettuna.