Kokoontaittuvia sähköpyöriä on kaikenmuotoisia ja -kokoisia, pienistä työmatkakäyttöön tarkoitetuista koneista, jotka on suunniteltu viimeiseen mailiin, suorituskykyisiin rasvarenkaisiin sähköpyöriin. Tässä artikkelissa on yksi jälkimmäisistä - tässä Engwe Engine Pro 750w arvostelu, tarkastelen yksityiskohtaisesti eritelmiä ja annan sinulle täydellisen koeajoraportin.
Ennen kuin sain tämän sähköpyörän, tunsin sen Engwe merkki – Heidän rasvarenkaiden taittuvat sähköpyörät ovat suosittuja ja niillä on hyvä seuraaja monissa Euroopan maissa. Alun perin odotin saavani lähtötason mallin, joten olin iloisesti yllättynyt, kun avasin laatikon löytääkseni "luokan huippumallin". Engine Pro 750W huipputeholla 1000W.
☑️ Pakkaus ja toimitus: Pyörä lähetettiin paikallisesti ja sain sen Engwe Engine Pro 4 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Pyörä oli erittäin hyvin pakattu (katso kuvat) ja toimitus tapahtui UPS:n seurantatoimituksen kautta.
☑️ Paketin paino: On huomioitava, että laatikko on erittäin painava yhdelle henkilölle yksin nostettavaksi – suosittelen kahta henkilöä siirtämään laatikkoa, koska se painaa lähes 35 kg.
☑️ Assembly: Mukana on jonkin verran kokoonpanotyötä. Onneksi, Engwe mukana kaikki tarvittavat työkalut ja hyvin kirjoitettu käyttöopas. Etupyörä on asennettava. Lisäksi ohjauspylväs, polkimet, etulokasuoja ja satulatolppa/satula. Jos et halua koota pyörää itse, suosittelen paikallisen pyörämekaanikon etsimistä.
☑️ Akun lataaminen: On suositeltavaa ladata akku täyteen ennen käyttöä – tämä kestää 3-4 tuntia. Laturissa on EU-pistoke, mutta mukana tuli UK-pistokesovitin.
☑️ Yleiskunto: En löytänyt maalipinnasta mitään jälkiä tai naarmuja ja pyörä oli erittäin hyvin suojattu laatikon sisällä.
Yksi asia, joka tekee minuun vaikutuksen tässä sähköpyörässä, on tekniset tiedot. The Engwe Engine Pro Siinä on täysjousitus, hydrauliset levyjarrut ja erittäin älykäs täysvärinen näyttö, jossa on runsaasti toimintoja ja mukauttamista. Lisäksi lisäbonuksena on moottorin regeneroiva ominaisuus. Alle 1500 euron sähköpyörässä on paljon teknisiä ominaisuuksia.
Moottori: - Engwe käyttää 750w 48v vaihdettua takanapamoottoria, joka on integroitu kuusipuolaiseen mag-pyörään. Suurin nimellisteho on 750 wattia, mutta huipputeho on 1000 wattia tuoreesta akusta. Ohjain pystyy käsittelemään enintään 18 ampeeria, mikä antaisi maksimitehoksi 979 wattia (kun akku on ladattu täyteen).
regeneratiivisen engine jarrutus: Tämä laittaa pienen määrän energiaa takaisin akkuun, kun pyörä rullaa – olen testannut tämän, katso tarkempi arvio alta.
Akku: Tässä uusimmassa versiossa on 48v 16Ah akku (768Wh), joka on kelvollinen kapasiteetti pyörään tähän hintaan. En ole vielä testannut koko kantamaa, mutta noin 6 mailin (9 km) ajon jälkeen 17 % akusta oli tyhjentynyt (käytin testiin paljon täyden tehon tilaa).
Näyttö: Täysvärinen näyttö on täynnä ominaisuuksia ja toimintoja, mikä saa monet kalliimmat sähköpyöränäytöt häpeään. Voit esimerkiksi muokata yksittäisiä tukitasoja ja ottaa käyttöön ominaisuuksia, kuten Regen engine jarrutus. Voit myös tarkastella reaaliaikaista tehoa ja akun jännitettä.
Kaukosäätimen näppäimistö: Viiden painikkeen näppäimistö on erittäin siisti ja sijaitsee vasemman kädensijan vieressä (peukalokaasun vieressä).
Kaksoisjousitus: Edessä on lihavan näköisiä jousitushaarukoita, jotka näyttävät melko tukevilta, ja takaiskunvaimennin. Vaikka istuisin pyörän selässä (painon 102 kg), takajousitus toimii erittäin hyvin, eikä se mennyt pohjaan. Etuhaarukoissa on lukitustoiminto ja esijännityksen säätö.
Hydrauliset levyjarrut: Logan-jarrut eivät ole minulle tuttu merkki. Mutta ne toimivat erittäin hyvin, enkä voi moittia heidän suorituskykyään tähän mennessä. Laittaisin ne samalle tasolle kuin Shimano MT200.
Shimano Altus 8-vaihteinen vaihteisto: 8-nopeuksinen liipaisinvaihteisto yhdistettynä Shimano Altus -takavaihtajaan mahdollistaa erittäin tarkan ja terävän vaihtamisen heti laatikosta. Mitään säätöä ei tarvinnut, vaikka tämä voi vaihdella pyörästä toiseen.
Tavarateline: Mukana on erittäin kestävä tavarateline ja sinne mahtuu koirankuljetusvaunu tai jopa lastenistuin. Vaihtoehtoisesti voit sijoittaa suuren korin kauppamatkoille.
- Engwe Engine Pro 750w on täynnä ominaisuuksia, joita ei yleensä löydy tämän hintaisesta sähköpyörästä. Hydrauliset levyjarrut ja 8-vaihteinen vaihteisto on hyvä nähdä. Jousitus toimii hyvin ja pyörän yleinen tuntuma on tukeva. Suuri tavarateline laajentaa monipuolisuutta, joten sitä voidaan käyttää suurten tavaroiden kuljettamiseen (kuten ostoksille) erityisesti yhdessä valtavien tavaroiden kanssa. Engwe takakantolaukku.
Minulle on lähetetty Engwe Engine Pro pitääkseni, joten aion ajaa lisää maileja tulevina viikkoina. Tämä perustuu ensimmäiseen noin 6 mailin koeajooni.
Mukavuus ja mitoitus: - Engwe on iso pyörä, mutta se on suunniteltu eripituisille ratsastajille. Olen 6'1" (185 cm) ja ohjaustangon korkeus ja satula säädettynä löysin Engine Pro olla todella mukava. Geeli-satula tarjoaa tukea ratsastajille, joilla on leveämpi istuinluu. Tyttäreni, joka on 5'8" (176 cm), piti sitä myös mukavana - kuvittelisin, että kuka tahansa paljon lyhyempi kuin 5'4" saattaa kamppailla, koska ulottuvuus on melko pitkä ja ohjaustangon korkeus on edelleen melko korkea, jopa täysin laskettuna.
Suorituskyky (pedaaliavustus): - Engwe käyttää perinteistä poljinnopeusanturia (mittaa poljinnopeuden) ja toimii erittäin sujuvasti. Se ei nykiminen päälle ja pois – teho tulee riittävän vahvasti ensimmäiseen ponnistukseen ja kasvaa sitten asteittain. Täysi tehotilassa teho vain kasvaa, kunnes poljinnopeus ei pysy noin 22 mph:ssa. Voit jatkaa haamupolkimista ja moottori jatkaa käyntiä noin 28 km/h asti (tasaisella).
Suorituskyky (vain kaasu): Vasemman kädensijan viereen asennettu peukalokaasu on erittäin hyödyllinen liikuntarajoitteisille ratsastajille. Sitä voidaan käyttää yhdessä poljinavustimen kanssa tai yksinään. Tasaisella (täydellä teholla) nopeus vei minut mukavasti 28 mph:iin ja lievässä laskussa nousi 32 mph:iin. Pienissä rinteissä nopeus putosi merkittävästi ja jyrkissä rinteissä piti polkea, jotta pyörä pysyi liikkeellä.
Moottorin melu: Toisin kuin a suorakäyttöinen moottori (jotka ovat käytännössä äänettömät) tämä moottori käyttää a planeettavaihteisto tehokkuuden parantamiseksi. Tämä tekee siitä melko meluisaa täydellä teholla ja moottorista kuuluu kuuluvaa vinkumista. Tämä on aivan normaalia tämän tyyppisille moottoreille.
Vuorikiipeily: Kokeilin kyllä Engwe parilla erittäin lyhyellä ja jyrkällä mäellä (20 % maksimikaltevuus) ja täydessä tehotilassa minun tarvitsi vain lisätä maltillista poljinvoimaa jatkaakseni - ehdottomasti useimpien ajajien mukavuusalueella. Kuten edellä todettiin, sinun täytyy polkea rinteissä, jos käytät kaasua (tämä saattaa olla vähemmän ongelma kevyelle ajajalle).
käsittely: Rasvarenkaiset sähköpyörät eivät aina ole paras valinta asfaltilla ajamiseen – renkaiden suurempi vierintävastus ja leveys voivat saada ne tuntumaan hieman hitailta. The Engwe Engine Pro ei tuntunut tältä osin pahalta, mutta renkaiden vaikutuksen ajettavuuteen saattoi tuntea tiukoissa, hitaissa käännöksissä. Suuremmilla nopeuksilla tämä ei ollut niin havaittavissa.
jarrutus: Logan-hydrauliset jarrut tekivät minuun vaikutuksen – en saanut jarrujen haalistumista jyrkissä laskuissa, ja ne toimivat hyvin hyvällä puremalla ja modulaatiolla. Palot näyttävät tavallisilta Shimanon hydraulisilta jarrupaloilta.
jousitus: Etujousituksen kierrejousijousitushaarukka lukituksella ja esijännityksen säädöllä. Nämä haarukat näyttävät "voimakkaammalta" kuin jotkut samanhintaisista sähköpyöristä löytyvät haarukat. Yhdessä isojen renkaiden kanssa ne tekivät hienoa työtä tasoittaakseen koeajoon käytettyä epätasaista tietä. Olin yhtä vaikuttunut takajousituksesta – matkaa on 100 mm, ja raskaasta painostani huolimatta se toimi todella hyvin eikä laskenut pohjaan koeajon aikana. Lisäksi se lisäsi mukavuutta antaen pyörälle melkein "taikamaton" ajon.
taitto: Taitettava Engwe on helppoa ja kun siihen pääsee käsiksi, se vie alle pari minuuttia – paino voi kuitenkin tehdä siitä aluksi hieman hankalaa, ja suosittelen kahta henkilöä nostamaan sen auton tai pakettiauton takaosaan.
Ensimmäisten ajovaikutelmieni perusteella Engwe Engine Pro 750w on hauska ajaa! Se on erittäin mukava ja tuntuu mukavalta ja vakaalta tiellä. Suuren volyymin renkaat yhdistettynä kaksoisjousitukseen saavat sinut tuntemaan kuin leijuisit ilmassa!
Suorituskyky on erittäin vahva 750 watin moottorin ansiosta, ja kaikki jyrkimpiä mäkiä lukuun ottamatta ovat lähes vaivattomia, ja kuljettajan panosta tarvitaan vain vähän. Avustuksen konfigurointi on myös suuri bonustekijä (lisätietoja alla). Kaasu on hienoa ajajille, joilla on vaikeuksia alkukäynnistyksen kanssa terveysongelmien vuoksi, ja se on hienoa, jos haluat vain tauon polkemisesta.
Minulla on ollut mahdollisuus testata regeneratiivista järjestelmää nähdäkseni, toimiiko se todella. Alla olen kertonut yksityiskohtaisesti, kuinka (ja jos) se toimii ja kuinka se aktivoidaan.
Ensinnäkin sinun on oltava Eco-tilassa. Sitten se näyttää toimivan vain aputasolla 1 tai 0. Tiedät sen toimivan, kun virtapalkki (näytössä) muuttuu vihreäksi. Kun rullaat alas mäkeä (tai poljet ilman apua), vihreä palkki pitenee, kun enemmän virtaa palaa akkuun.
Saadaksesi maksimaalisen regeneraation, sinun on rullattava nopeudella 20 mph. Moottori on muutettu tehokkaasti suureksi dynamoksi ja voit tuntea vetovoiman ajaessasi alas jyrkkää mäkeä. Itse asiassa kokeilin tätä useissa jyrkissä laskuissa ja pyörä ei rantautunut yli 21 mph, ja tuntuu, että jarrut ovat hieman päällä.
Jos lasku on riittävän pitkä, akun prosenttiosuuden pitäisi nousta – noin puolen mailin laskeutumisen jälkeen akku laski 54 %:sta 71 %:iin. Mutta heti kun ratsastin toiselle mäelle, akun varaus oli taas 54 %.
Tässä asiat ovat hankalia. Isossa-Britanniassa ja EU:ssa nykyinen sähköpyörälaki ilmoittaa 250 watin jatkuvan tehon (suurempi 500 watin huipputeho on hyväksyttävä) maksimiavustetulla nopeudella 15.5 mph (25 km/h) ja kaasua, jota ei voida käyttää noin 6 km/h:ssa.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että lakia on tarkistettava, jotta useampia ihmisiä voitaisiin rohkaista käyttämään sähköpyöriä, mutta sähköpyörät, kuten Engwe hämärtää sähköpyörän ja mopon välisiä rajoja, koska niitä voidaan käyttää molempina. The Engwe Engine Pro voidaan helposti rajoittaa haluttaessa tai siellä on Engwe Engine X joka on tieoikeudellinen versio.
Voittaja: ENGINE PRO
- Engwe Engine Pro 750w (huippu 1000W) on paljon sähköpyörää rahalle. Se tuntuu karulta ja näyttää olevan hyvin koottu. On vain yksi negatiivinen asia - se on melko raskas. Sen paino on 32 kg, mikä joillekin ihmisille on liian raskasta noustakseen portaissa tai jopa mennäkseen auton takaosaan.
Takanapamoottorin suorituskyky on vahva ja tasainen. En ole vielä testannut koko akun toimintasädettä, mutta anekdoottisten raporttien mukaan reaalimaailman kantama on noin 40 mailia (64 km) sekaavusteella. Saatavilla on eko-, normaali- ja sporttila – sekä valittavana jopa 9 aputasoa (5 valmiina). Ja sinulla on mahdollisuus hienosäätää avustustasoja ja käynnistää regeneratiivinen järjestelmä. Mukana on myös automaattinen valotoiminto, joka sytyttää valot heti kun pimenee.
Olen vaikuttunut siitä, kuinka paljon voit mukauttaa näytön avulla – voit todella mukauttaa tämän pyörän yksilöllisiin tarpeisiisi. Kaiken kaikkiaan voin lämpimästi suositella Engwe Engine Pro 750 W – jos kaipaat monipuolista ja kestävää taitettavaa sähköpyörää, jossa on paljon tehoa, mukavuutta ja monia teknisiä ominaisuuksia, hintaa on vaikea lyödä.
Tarkista, mitä muut käyttäjät ajattelevat
Ostamalla suoraan verkkosivustoltamme takaat uusimman version kaikilla päivityksillä!
1.499€ Alkuperäinen hinta: 1.499 €.1.479€Nykyinen hinta: 1.479 €. Lisää ostoskoriin
1.299€ Alkuperäinen hinta: 1.299 €.1.199€Nykyinen hinta: 1.199 €. Lisää ostoskoriin
ENGWE EBIKES
ENGWE® Verkkokauppa tarjoaa eksklusiivisia tarjouksia edistyneistä sähköpyöristä kohtuuhintaan. Hyvin varusteltu myymälämme toimittaa sinulle muutamassa päivässä. Tätä verkkosivustoa ylläpitää Euroopan unionin jakelija (ei virallinen verkkosivusto). Luottamuksesi ja uskollisuutesi ENGWE® arvostetaan.
ENGWE ENGINE PRO -
1.499€Alkuperäinen hinta: 1.499 €.1.479€Nykyinen hinta: 1.479 €.Ahora ya estoy utilizando mi Engwi y, aunque aun no he relizado todas las pruebas puedo decir, que si la suspension funcionara como esperaba de ella y como dicen otros evaluadores, le podria asignar las 5 estrellas. Por lo visto me ha tocado a mi la unica Engwi con la horquilla delantera i la suspension central, que de vista estan muy bien per no funcionan en absoluto. Hän intentado que algun talr me lo solucione, pero tampoco lo encuentro. Ahora eligiria otra que a ser posible tuviese el respaldo technico necesario.
ENGWE ENGINE PRO -
Arvosteltu Kesäkuu 21, 2024 by PayHelp1.499€Alkuperäinen hinta: 1.499 €.1.479€Nykyinen hinta: 1.479 €.Hello Juan,
Aquí hay un video que muestra cómo puede limitar la velocidad en su ENGWE ENGINE PRO.
https://drive.google.com/file/d/1egrZaNjMTRvLqWx08yGUu91yGx7Q5-KD/view
¡Gracias y por favor avíseme si tiene alguna pregunta!
Miguel
ENGWE ENGINE PRO -
1.499€Alkuperäinen hinta: 1.499 €.1.479€Nykyinen hinta: 1.479 €.hola, quiero limitar la bicicleta a 25 km hora pero no me deja, como puedo hacerlo?
ENGWE ENGINE PRO -
1.499€Alkuperäinen hinta: 1.499 €.1.479€Nykyinen hinta: 1.479 €.Gutes fahrad
ENGWE ENGINE PRO -
Arvosteltu Kesäkuu 4, 2024 by PayHelp1.499€Alkuperäinen hinta: 1.499 €.1.479€Nykyinen hinta: 1.479 €.Bonjour FOURMENT,
Merci de nous faire part de vos commentaires. Nous sommes heureux que vous soyez satisfait de votre vélo.
N'hésitez pas à nous contacter si vous avez des kysymyksiä !
terveisin,
Team Engwe